Alla inlägg under april 2013

Av Felicia - 27 april 2013 09:05

Good morning! Nu sitter jag i soffan och äter min frukost--smoothie och ett plommon. 

Nu ska jag snart åka iväg till min kompis Amanda för att vi ska gå på horse show och shoppa på skandinavium. Kommer bli skitkul!

Jag ska ha med mig 500 i fickpengar! 

Jag måste snart åka men vi hörs ikväll med lite bilder kanske!
Ha det gött btw vilka lockar jag har på bilden! :D  


Av Felicia - 26 april 2013 13:35

Idag har jag ju varit i skolan. Vi hade dom vanliga ämnena, men Hugo fyllde år idag så vi fick glass :D

Nu ska jag snart sticka till stallet ska bli kul att träffa Lina och Lea. Jag kanske ska sova över hos Lina idag eller imorgon. Men det blir förmodligen lets dance iaf! Kul!


Kommer kanske upp en bild på någon häst i stallet (När jag väl är där!.) Idag har vi iaf inte teori, det är så sjukt skönt att få rida. Men jag har typ ridskolans busigaste häst, Cookie och det är väl kanske inte det roligaste. Får se om jag lyckas sitta kvar idag då. Just det, jag ska ringa Ida idag ju och höra när jag kan rida Alex igen. Älskar honom så! 


Nu hinner jag inte blogga mer för nu ska jag byta om och sedan beje mig iväg! 

Ni får ha det så bra så hörs vi! 


Puss puss

Av Felicia - 26 april 2013 13:11

Förlåt för dålig uppdatering evryone!


Kanske kommer upp en bild på Alex snart det får vi väl se!!!

Bara för att ni ska få något att titta på så kommer några bilder från Indien. Hästen heter Nigaerj och är så sööt men väldigt het. Vi red genom marknaden och det var superkul!!! Och sedan åkte vi häst och vagn också! Och träffade en familj, och vi blev vän med en tjej som hette Siri. Och badade såklart, och drack en massa milkshakes! Det var underbart!


        P.s bilden längst ner är inte på mig utan på någon vi lärde känna där!

Av Felicia - 20 april 2013 16:44

Hej idag har jag gjort INGENTING! Jag ville åka med en kompis till expresso house men Izabella hade först konståkningstävling och sen fotbollsmatch så pappa hade ingen tid att skutsa mig :( Ska kanske åka till expresso house imorrn istället. Så jag stannade hemma och först kollade på tv, duscha, gjorde en dans och skissa lite. Jag och Izza skulle egentligen sova över hos Amanda idag men hon svarar inte på sin mobil så vi får väl se. 

Ha det bra!
Kramizzz, Felicia.

Av Felicia - 19 april 2013 22:00

Haaj! Har precis provridit än ponny som jag kanske ska bli medryttare till. Hon som äger ponnyn var väldigt seriös och ville se när jag red. Men när jag kom till min ridskola så gick jag in till kontoret och Sanya bara: Hej Felicia vi har teori idag och jag bara fan också och sprang ner till pappa i bilen. Har ringde snabbt Ida och hennes mamma så att dom fick reda på att vi har teori idag. Men dom kom ändå och det var tur för vi hade ju balansövningar, och det var ju ändå lite ridning! Först sadlade vi Boro och sedan gick vi ner till ridhuset. Ida, hennes mamma och pappa tittade på. Sanya longerade oss. Först började Lina för hon skulle på kalas. Sen var det jag. Jag skulle först cykla, utan stigbyglar och tyglar då. Vi hade aldrig tyglar på lektionen. Sedan fick jag trava lite och vänja mig vid att inte ha tyglar. Sedan fick jag ta stigbyglarna. Sedan sa Sanya galopp och Boro började såklart börja galoppera. Jag höll i sadeln i början. Sen sa typ Sanya, Ta händerna ut i luften, Ta händerna på huvudet. Det var väldigt kul.

Sen skyndade jag mig att hjälpa till att sadla av Boro och leda ut honom i hagen.


Sedan åkte vi till stallet där hästen som jag skulle provrida fanns. Ida och hennes mamma väntade där på oss. En ponny på ca 130 cm stod och åt hö när vi kom först. Det var ponnyn jag skulle rida! Det var ett ganska litet, gulligt russ. Det visade sig att stallet låg precis där min bästis bor!!! Sedan sadlade vi honom. Han var världens snällaste och gulligaste. Men han är inte direkt någon nybörjarponny i ridningen- Han är ju en körponny egentligen, Ida ska faktiskt köra honom i menod på Lördag! Men han var väldigt het och var väldigt känslig till ridning. Jag kommer förmodligen rida honom en gång i veckan och bara sköta honom en-. Då kommer jag göra EXAKT allting. Mockning, höpåsar, Blanda mat, ge mat, hämta, allt sådant. 

Jag tycker det kommer bli kul! Och Mollie, Emilina, Amanda J, Lina och Amanda TL kommer förmodligen hänga med till stallet ibland! Jag ska provrida en gång till på torstdag eller Lördag tror jag så då kan jag ta kort på Alex och kanske Ida, får se! Men Ida kommer kanske låna hennes kompis Johannas häst så att vi kan rida tillsammans i början! Jag blev iaf nöjd med ridningen idag!

Kramizzz, Felicia

Av Felicia - 15 april 2013 18:17

Mina skal! 

                Just nu använder jag det rosa som sitter på mobilen! :) 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards